internacionalizacija ideologija nacionalinė kultūra tradicijos vertybės populistinis švietimas
Kaip cituoti
Welle-Strand, A., Tjeldvoll, A. and Thune, T. (2004) “Ar Norvegija tolsta nuo populistinio švietimo?”, Acta Paedagogica Vilnensia, 12, pp. 105–117. doi:10.15388/ActPaed.2004.12.9620.
Straipsnyje nagrinėjama itin aktuali šių laikų švietimo problema - pasaulyje stiprėjanti internacionalizacija ir tradicinių nacionalinių vertybių išsaugojimas. Autoriai aptaria per pastarąjį dešimtmetį Norvegijoje įvykusius ideologinius prieštaravimus. Kartu įžvelgia didėjantį prieštaravimą tarp tarptautinių globalizacijos tendencijų ir norvegų tautos puoselėjamų vertybių bei tradicijų išlaikymo. Šalia analizuoja ir savo šalyje vykusios švietimo reformos pranašumus ir trūkumus. Remiantis išsamia reformos analize, daroma išvada, kad ekonomiškai stipri šalis gali laikinai atremti globalizacijos iššūkius. Tačiau ilgainiui šie prieštaravimai gali stiprėti ir tada šalis gali būti verčiama paklusti pasaulinėms švietimo raidos tendencijoms. Taigi straipsnyje keliamos problemos yra aktualios daugelio šalių švietimo reformų strategams.