pedagogikos istorija didaktika naujoji pedagogika ugdymo teorijos tiriamasis metodas
Kaip cituoti
Valatkienė, S. (2003) “Kai kurie euristinio-tiriamojo metodo istorinės raidos aspektai”, Acta Paedagogica Vilnensia, 11, pp. 36–43. doi:10.15388/ActPaed.2003.11.9596.
Kai kurie euristinio-tiriamojo metodo istorinės raidos aspektai
Santrauka
Straipsnyje nagrinėjamos euristinio tiriamojo metodo istorinės ištakos - nuo pradmenų antikoje iki dominuojančio vaidmens naujojoje pedagogikoje. Atskleidžiamas XX a. pradžios naujosios pedagogikos požiūris į šiuos metodus. Lyginamuoju aspektu pateikiamos ryškiausios to meto mokymo teorijos – J. Ewey, G. Kerschenschteinerio ir tiriamojo metodo teorinio pagrindėjo H. Armstrongo, oficialiai įteisinusio šį metodą mokyklos praktikoje. Šis metodas apima euristinių, tiriamųjų ir probleminių metodų turinį. Kita vertus, euristinis tiriamasis metodas priskiriamas prie aktyviųjų metodų.