mokytojas mokykla dvasingumo ugdymas dorinis ugdymas
Kaip cituoti
Šernas, V. (1999) “Individo dvasingumo ugdymas – bendras vidurinių ir aukštųjų mokyklų uždavinys”, Acta Paedagogica Vilnensia, 6, pp. 54–57. doi:10.15388/ActPaed.1999.06.9456.
Individo dvasingumo ugdymas – bendras vidurinių ir aukštųjų mokyklų uždavinys
Santrauka
Mokytojas – ugdymo proceso šerdis, siela, gyvensenos išminties, tautos kultūros puoselėtojas. Jis - vedlys į gimtosios kalbos, savos ir svečių šalių literatūros, mokslo, technikos ir kt. lobynus. Mokytojas ne vien žinių nešėjas, žinių, kurios greitai pamirštamos, o tas, kuris diegia ilgalaikes, amžinas vertybes į mokinių sąmonę, ugdo taurius šalies piliečius tiek mokykloje, tiek ir už jos ribų, ugdo dorus žmones, neabejingus savo šalies žmonių kančioms ir laimėjimams. Visus juos jis siekia išugdyti gimtojo krašto patriotais. Mokinių, studentų dvasingumo ugdymas – didelė, sudėtinga problema. Jos išsprendimas priklausys nuo to, ar parengsime dvasingus mokytojus, ar taps Lietuvos universitetai inteligentų kalvėmis, ar susitelksime šio kilnaus uždavinio sprendimui.