mokiniai kritinis mąstymas problemų sprendimas J. Dewey Bloomo taksonomija
Kaip cituoti
Valatkaitė-Rimienė, V. (1998) “Moksleivių ir studentų kritinio mąstymo ypatumai ir lavinimo galimybės”, Acta Paedagogica Vilnensia, 5, pp. 173–183. doi:10.15388/ActPaed.1998.05.9441.
Moksleivių ir studentų kritinio mąstymo ypatumai ir lavinimo galimybės
Santrauka
Žmogus dažnai atsiduria neaiškiose ir prieštaringose situacijose, kai nepakanka tiesiogiai suvokti objektą ar prisiminti, kas įsimintina. Todėl mąstymo ugdymas užima svarbią vietą ugdymo procese. Straipsnyje pateikiami J. Dewey sukurto probleminio mąstymo metodo pagrindiniai principai, B. Bloomo pažinimo įgūdžių taksonomija, G. Nosicho kritinio mąstymo principai. Taip pat pristatomas tyrimas, atliktas siekiant suvokti jaunuolių mąstymo ypatumus. Rezultatai atskleidžia, jog spręsdami gyvenimiškus uždavinius, tiriamieji per daug nesigilino į problemą, nemėgino ieškoti argumentų, vadovavosi tik keliais kriterijais, taigi nemokėjo kritiškai mąstyti. Mokytojai turėtų gerokai daugiau dėmesio skirti moksleivių ir studentų kritinio mąstymo lavinimui, mokyti argumentuotai mąstyti, sprendžiant uždavinius ar problemas vadovautis visais kriterijais. Straipsnyje pateikiama praktinių patarimų, kaip to pasiekti.