mokiniai dvasingumas dvasinės vertybės vertybių ugdymas emocinis patyrimas
Kaip cituoti
Aramavičiūtė, V. (1998) “Aukštesniųjų klasių moksleivių dvasingumo aspektai”, Acta Paedagogica Vilnensia, 5, pp. 93–105. doi:10.15388/ActPaed.1998.05.9436.
Aukštesniųjų klasių moksleivių dvasingumo aspektai
Santrauka
Spartėjanti dvasinė krizė Lietuvoje ir pasaulyje skatina ugdyti dabartinės šeimos, mokyklos, visuomenės dvasingumą. Todėl šiandien itin svarbu suvokti skirtingo amžiaus mokinių esminius dvasingumo bruožus. Pagrindinis šio straipsnio tikslas – aptarti X-XI klasių mokinių požiūrį į dvasines vertybes ir praktinį jų ugdymą. Kadangi nuo asmens palankumo vertybėms ir jų prasmės pripažinimo pagrįstumo priklauso jo siekiai bei parengtis veikti, tai palankus požiūris į vertybes laikytinas ir vienu iš esminių dvasingumo rodiklių, ir jo raidos vidinių sąlygų bei būdų. Taip pat pateikiama mokinių požiūrio į emocinį patyrimą analizė.