vertybės mokytojas pedagoginis pašaukimas asmenybės branda savirealizacija
Kaip cituoti
Kavaliauskienė, V. (1997) “Pedagoginis pašaukimas kaip vertybės išgyvenimas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 4, pp. 131–137. doi:10.15388/ActPaed.1997.04.9415.
Straipsnyje gvildenama pedagoginio pašaukimo problema. Pedagoginis pašaukimas siejamas su asmenybės branda ir savirealizacija profesinėje srityje. Pabrėžiant, kad pedagoginio pašaukimo, kaip psichologinės asmenybės charakteristikos, aprėpiančios motyvaciją, potenciją ir charakterį, apibūdinimas yra nepakankamas, akcentuojamas vertybinis pedagoginio pašaukimo aspektas. Gvildenant pedagoginio pašaukimo kaip vertybės išgyvenimo raišką, ypač išskiriama išminties ir elgesio svarba – pedagoginis pašaukimas kaip vertybės išgyvenimas įmanomas tik per išmintingą, į gėrį nukreiptą pedagoginę veiklą.