švietimo vadyba švietimo administravimas mokykla kvalifikacijos tobulinimo programa „perkėlimo problemos“
Kaip cituoti
Arbatauskas, A. (1997) “Mokyklos vadovų kvalifikacijų kokybės tobulinimas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 4, pp. 100–117. doi:10.15388/ActPaed.1997.04.9412.
Viena iš mokyklos vadovų kvalifikacijos kėlimo problemų yra „perkėlimo problema”. Teigiamas perkėlimas nurodo, kokiu laipsniu tai, kas įgyjama mokymosi metu, efektyviai pritaikoma sugrįžus į darbą. Mokyklų vadovai ir įvairių lygių švietimo administratoriai vis labiau ir labiau nusivilia dėl kvalifikacijos tobulinimo kursų, kurie negarantuoja teigiamų poslinkių mokyklose. Tokiai problemai spręsti ir buvo sumanytas šis taikomojo pobūdžio tyrimas, kurio tikslas – nustatyti, kokie mokyklų vadovų kvalifikacijos tobulinimo kursai ir kaip gali padidinti teigiamo perkėlimo efektą. Kvalifikacijos kėlimo kursų efektyvumo įvertinimas yra gana problemiškas dėl įvertinimo tradicijų stokos, dėl to, kad kursus ir jų rezultatus praktikoje jungia gana komplikuota priežasčių ir pasekmių grandinė, ir dėl to, kad kursų efektas dažnai yra ilgai bręstantis ir nelinijinis. Atsižvelgiant į šias problemas, tyrimui naudojamas sistemiškas kursų įvertinimo modelis, leidžiantis analizuoti situaciją skirtingu metu – pries kursus, jų metu ir po jų, nuosekliai analizuojantis galimų priežasčių ir pasekmių grandinę.