tiriamieji metodai mokinių savarankiškumas kraštotyra mokomasis eksperimentas
Kaip cituoti
Dautaras, J. (1993) “Tiriamojo metodo vaidmuo optimizuojant mokymo procesą”, Acta Paedagogica Vilnensia, 2, pp. 174–179. doi:10.15388/ActPaed.1993.02.9379.
Tiriamojo metodo vaidmuo optimizuojant mokymo procesą
Santrauka
Straipsnyje pristatomi tyrimo, kuriuo buvo siekiama nustatyti kraštotyros tiriamojo pobūdžio darbų įtaką mokinių žinioms ir savarankiškumui. Tyrime dalyvavo 1267 mokiniai. Taip pat buvo atliekamas mokomasis eksperimentas, kuriame dalyvavo 421 mokinys. Pagal eksperimento programą mokiniai pirmiausiai buvo sudominti krašto tyrimo veikla, supažindinti su kraštotyros šaltiniais, nepamokinės kraštotyros veiklos kryptimis ir formomis, tyrimo metodais, tiriamojo darbo komponentais ir t.t. Po du metus trukusio mokomojo eksperimento išryškėjo, kad tiriamieji darbai padėjo pasiekti geresnių mokymosi rezultatų ne tik iš istorijos ir geografijos, bet ir iš kitų dalykų. Mokiniai per trumpesnį laiką pradėjo paruošti namų darbus, atlikti mokyklines užduotis, nes tiriamasis metodas padeda įgyti žinių iš įvairių informacijos šaltinių, moko įvairių žinių išmokimo būdų, formuoja tiriamuosius mokėjimus, skatina kūrybiškumą ir loginį mąstymą, darbštumą, kelia mokymosi motyvaciją