Santrauka
Straipsnyje į savarankiškumo ugdymą, mokinių savarankiškus darbus, pirmiausiai siekiama pažvelgti istoriniu aspektu. Aptariamos J.A. Komenskio, J. J. Rousseau, J. Dewey, akcentavusių aktyvių mokymo metodų taikymą, mokinių tyrinėjimo gebėjimų formavimą, savarankišką problemų sprendimo skatinimą, idėjos. Taip pat straipsnyje apibrėžiamos pagrindinės savarankiškų darbų charakteristikos, pateikiamas tiriamojo darbo pavyzdys. Savarankiškus darbus galima skirstyti pagal daugelį požymių: pagal didaktinį tikslą, pagal mokinių pažintinės veiklos pobūdį, pagal pažinimo ir mąstymo operacijas. Mokinių savarankiškų darbų formos: mokomieji bandymai, stebėjimai, darbas su įvairiais žinių šaltiniais - knyga, žemėlapiais, dokumentais ir t.t. Pažymėtina, kad mokinių savarankiški darbai turi būti įvairūs, organizuojami sistemingai, atsižvelgiant į mokinių turimą patirtį, savarankiško darbo įgūdžius. Mokiniams atliekant savarankiškus darbus, mokytojo vaidmuo dar labiau padidėja - jam iškyla naujų uždavinių. Vietoj žinių tiekėjo jis tampa mokymosi proceso organizatoriumi.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Vytautas Bernotas,
Moksleivių ekologinės kultūros ugdymas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 5 (1998): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Bernotas,
Diferencijuoto mokymo idėja reformuojamoje mokykloje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 9 (2002): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Bernotas,
Pedagogas Vincas Ruzgas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 4 (1997): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Bernotas,
Mokinių savarankiškas darbas su vadovėliu – mokymosi pamatas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 3 (1996): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Bernotas,
Duomenys apie Specializuotos tarybos darbą
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 1 (1991): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Bernotas,
Tiriamųjų mokėjimų formavimas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 1 (1991): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Bernotas,
Duomenys apie specializuotos tarybos darbą
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 2 (1993): Acta Paedagogica Vilnensia