Santrauka
Straipsnis skirtas žymaus kultūros ir švietimo veikėjo – mokytojo, pedagogo metodininko, daugelio vadovėlių autoriaus, vertėjo, muziejininko, vieno iš bibliotekininkystės pradininkų Lietuvoje - Vinco Ruzgo (1890 – 1972) šimtosioms gimimo metinėms. Pažymint, kad kuriant naują Lietuvos mokyklą, vienu tvirčiausių ramsčių tampa istorija, o pedagoginis palikimas - svarbia tautinės mokyklos gaivinimo prielaida, straipsnyje plačiau aptariamos V. Ruzgo mintys apie darbinį mokymą pradinėse klasėse. Konstatuojama, kad V. Ruzgo rekomendacija pradinėse klasėse rankų darbams skirti ne mažiau kaip 4-6 valandas, dabartinėje mokykloje nėra įgyvendinama, tačiau net ir turint mažiau valandų, metodiniai Ruzgo patarimai, kaip organizuoti šias pamokas yra labai pravartūs. Mokytojams vertėtų atkreipti dėmesį, kad darbų mokymas turėtų būti kaip įmanoma labiau individualizuotas, reikėtų labiau atsižvelgti į mokinių pomėgius ir interesus, ir visais įmanomais būdais vengti šabloniškumo, aklo „vergavimo” programai. Siekiant sužadinti mokinių susidomėjimą, reikėtų taikyti įvairias mokymo formas, viena kurių – ekskursija.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Asta Širiakovienė,
Rasa Pocevičienė,
Moksleivių kūrybiškumo ugdymas muziejų edukacine veikla
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 25 (2010): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Fakultatyvinis darbų mokymas Lietuvoje 1958-1990 metais
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 3 (1996): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Darbinio mokymo koncepcijos lietuvių pedagogų darbuose
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 4 (1997): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Užklasinis darbinis mokymas (1947-1989)
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 2 (1993): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Darbinio mokymo metodų kaita Lietuvoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 8 (2001): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Asta Širiakovienė,
Papildomo darbinio (technologinio) ugdymo kaita Lietuvoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 15 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia