Santrauka
Studentų veiklos sėkmę lemia nemažai veiksnių, bet pagrindinis jų - adekvati adaptacija aukštojoje mokykloje. Ją gali apsunkinti studentų asmeninės problemos. Straipsnyje, remiantis 1200 Vilniaus universiteto studentų apklausa, buvo išskirtos šios pagrindinės studentų problemos: mokymosi sunkumai, tarpasmeniniai santykiai, problemos ir konfliktai akademinėje grupėje, seksualinės ir egzistencinės problemos. Nustatyta, kad viena dažniausių problemų yra mokymosi sunkumai, sąlygoti išorinių veiksnių, pvz., neracionalių mokymosi krūvių, mokymosi priemonių stokos ir pan. Nemažiau svarbūs yra ir vidiniai veiksniai, pvz., nepakankamai išlavėję studento valingas dėmesys, suvokimas, kalba ir t.t., bei asmenybės ypatumai, charakterio bruožai. Pasyvumas, labilumas, intravertiškumas gali sustiprinti asmeninių problemų reiškimosi intensyvumą ar būti tų problemų atsiradimo priežastimi, o tokie bruožai kaip aktyvumas, racionalumas, stabilumas, atvirkščiai, gali padėti sėkmingai spręsti tas problemas. Tačiau reikia pažymėti, kad ir šie bruožai, būdami itin ryškūs, gali tapti asmeninių problemų, vidinių prieštaravimų priežastimi. Straipsnyje taip pat aptariami ir kai kurie studentų asmeninių problemų sprendimo būdai.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Birutė Pociūtė,
Laima Bulotaitė,
Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė,
Konsultavimas mokykloje: keturių šalių konsultavimo profesionalų darbo ypatumų palyginimas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 42 (2019): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Antanas Kairys,
Ieva Urbanavičiūtė,
Audronė Liniauskaitė,
VYRESNIŲJŲ KLASIŲ MOKINIŲ PROFESINIS TAPATUMAS IR KARJEROS ADAPTYVUMAS
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 33 (2014): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Antanas Kairys,
Ieva Urbanavičiūtė,
Birutė Pociūtė,
Audronė Liniauskaitė,
VYRESNIŲJŲ KLASIŲ MOKINIŲ IR STUDENTŲ LAIKO PERSPEKTYVOS IR KARJEROS PLANAVIMO GEBĖJIMŲ SĄSAJOS
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 31 (2013): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė,
Birutė Pociūtė,
Laima Bulotaitė,
Mokykloje dirbančių karjeros konsultantų saviveiksmingumo vaidmuo pasitenkinimui karjeros konsultavimu ir tikslams pasiekti
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 43 (2019): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Laima Bulotaitė,
Remigijus Bliumas,
Universiteto dėstytojų pasitenkinimas darbu, darbo vertybės ir patiriamas darbe stresas
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 28 (2012): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Laima Bulotaitė,
Remigijus Bliumas,
Universiteto studentų įsipareigojimas profesijai: sąsajos su asmenybės bruožais ir pasitenkinimu studijomis
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 29 (2012): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Laima Bulotaitė,
Remigijus Bliumas,
Birutė Pociūtė,
Universitetų dėstytojų darbo ir streso ypatumai
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 21 (2008): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Žigimantas Pečiūra,
STUDENTŲ AKADEMINIO CINIZMO RAIŠKOS STUDIJOSE SĄSAJOS SU AKADEMINIU PERDEGIMU IR ĮSIPAREIGOJIMU PROFESIJAI
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 32 (2014): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Erika Krancaitė,
Universiteto studentų nuostatos į numatomąkarjeros ir šeimos konfliktą
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 26 (2011): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Birutė Pociūtė,
Leono Jovaišos indėlis į profesinio orientavimo tyrimus ir praktiką
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 25 (2010): Acta Paedagogica Vilnensia