Tyrimo tikslas – ištirti Tarptautinio mokinių vertinimo programos (PISA) pagrindu parengtos ugdymo programos poveikį dešimtos klasės mergaičių matematikos pasiekimams. Tyrime taikytas kvazieksperimentinis metodas, jame dalyvavo dvi skirtingos grupės: eksperimentinė grupė, kuriai buvo taikoma PISA vertinimu grindžiama ugdymo programa, ir kontrolinė grupė, kuriai taikytas įprastinis mokymas. Pagrindinis vertinimo instrumentas buvo kruopščiai parengtas matematikos pasiekimų testas. Rezultatai atskleidė, kad abiejų tiriamųjų grupių matematikos testo rezultatai gerokai pagerėjo. Be to, tarp grupių nustatyti reikšmingi aritmetinių vidurkių ir standartinių nuokrypių skirtumai – eksperimentinės grupės pasiekimų įverčiai buvo gerokai aukštesni. Skirtumų statistiniam reikšmingumui nustatyti atlikta ANCOVA analizė ir apskaičiuotas efekto dydis, visi rezultatai atskleidė statistiškai reikšmingą eksperimentinės grupės pranašumą. Apibendrinant galima teigti, kad tyrimas parodė svarbų teigiamą tarptautinio PISA vertinimo pagrindu parengtos ugdymo programos poveikį dešimtos klasės mergaičių matematikos pasiekimams. Šie rezultatai papildo ugdymo proceso dalyvių žinias apie veiksmingas strategijas ir pabrėžia galimą PISA vertinimu grįstų ugdymo programų integravimo į matematikos mokymą naudą.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.