Šiame straipsnyje pristatomi tyrėjų komandos 2022–2023 metais atliktos klasės veiklos tyrimo vienoje Vilniaus pradinėje mokykloje rezultatai. Tyrimu siekta pagerinti pradinių klasių mokytojos mokymo klimato kaitos temomis praktiką, paskatinti pirmokų mokymąsi bei galimus jų realius klimato kaitos veiksmus. Atliktas tyrimas atskleidė pradinių klasių mokytojos, integravusios sukurtą 14 klimato kaitos pamokų ciklą gamtos pažinimo pamokose, mokymo procesą, iššūkius bei išmokimus, padedančius suprasti, kas ugdytojui aktualu integruojant klimato kaitos ugdymo turinį pirmoje klasėje. Tyrimas taip pat parodė konkrečius pokyčius, vykstančius mokytojos profesionalės mokymo kasdienybėje klimato kaitos pamokų metu. Šie pokyčiai neabejotinai skatina vis didesnį mokinių įsitraukimą į klimato kaitos temų nagrinėjimą. Atliktas tyrimas išryškino kertinį tapsmo klimato kaitos ugdytoja aspektą: tapsmas reiškia ne tik mokytojos kompetencijos dirbti klimato kaitos tematika formavimąsi, bet ir jos asmeninio santykio su klimato kaitos reiškiniu kūrimo procesą. Asmeninio santykio su klimato kaitos tema kūrimas aktualina mokytojos supratimą apie klimato kaitos ugdymo būtinybę mokykloje siekiant mažinti destrukcinę žmogaus veiklą planetos atžvilgiu ir mažinti žmogaus veiklos nulemiamus klimato kaitos padarinius.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.