Mokinių mentorystė: Šv. Juozapo mokyklos atvejis
Straipsniai
Lijana Gvaldaitė
Vilniaus universitetas
Roberta Budreckaitė
Vilniaus universitetas
Donalda Bučinskienė
Šv. Juozapo mokykla
Publikuota 2024-08-12
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2024.52.8
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

mentoriai
mentorystė
motyvacija
kitų mokymo, bendravimo, bendradarbiavimo gebėjimai

Kaip cituoti

Gvaldaitė, L., Budreckaitė, R. and Bučinskienė, D. (2024) “Mokinių mentorystė: Šv. Juozapo mokyklos atvejis”, Acta Paedagogica Vilnensia, 52, pp. 58–72. doi:10.15388/ActPaed.2024.52.8.

Santrauka

Straipsnyje aktualizuojama mentorystės tema švietimo sistemoje, nagrinėjama Šv. Juozapo mokykloje vykdyto projekto „Mokiniai – mokiniams“ patirtis. Mokykloje buvo kuriamas ir diegiamas mentorystės modelis, pagal kurį vyresniųjų klasių moksleiviai, lydimi projekto komandos, padėjo pradinių klasių mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų. Be pagalbos mokantis, buvo plėtojami mokinių bendravimo įgūdžiai, lyderystė, stiprinamas bendruomeniškumas. Tyrimo nustatyta, kad mentorių dėka pradinių klasių mokiniai pagerino mokymosi įgūdžius ir rezultatus, bendravimą. Mentoriams iškilę sunkumai silpnino jų motyvaciją užsiimti su vaikais, tačiau visi liko iki projekto pabaigos ir mentorystę įvertino kaip turiningo ir prasmingo laiko leidimo bei savęs augimo galimybę. Šis modelis laikytinas pagalbos ir prevencine priemone sunkumų patiriantiems, probleminio elgesio vaikams, solidarumo, bendruomeniškumo puoselėjimo pavyzdys ir siūlytinas plėtoti bendrojo lavinimo mokyklose.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.