Veiklos tyrimai yra svarbi mokytojų profesinio tobulėjimo, ugdymo praktikos tobulinimo ir mokinių mokymosi pažangos užtikrinimo priemonė. Šiuo apžvalginiu tyrimu siekiama pristatyti empiriškai pagrįstą požiūrį į veiklos tyrimus kaip mokytojų profesinės kompetencijos tobulinimo priemonę. Remiantis 28-ių per pastaruosius penkerius metus atliktų empirinių tyrimų iš Scopus, WoS, EBSCO, ProQuest ir Science Direct duomenų bazių analize, tyrimo nustatytas veiklos tyrimų indėlis ugdant pagrindines ir bendrąsias mokytojų profesines kompetencijas. Tyrimo rezultatai patvirtina, kad veiklos tyrimai ne tik padeda plėsti ir gilinti mokytojų žinias, bet ir skatina jų pagrindinių profesinių kompetencijų, kurios yra gyvybiškai svarbios siekiant veiksmingai spręsti pedagoginės praktikos iššūkius, ugdymą. Šie radiniai išryškina veiklos tyrimų, kaip vienos iš profesinio tobulėjimo formų, potencialą ir jų taikymą kuriant į refleksiją ir inovacijas orientuotas mokytojų profesines bendruomenes. Visa tai padeda tobulinti ugdymo praktiką ir mokinių mokymąsi.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.