Straipsnyje nagrinėjamas postkolonijinių studijų paplitimas ir integravimas į literatūros programas buvusios Jugoslavijos sostinių universitetų filologijos fakultetuose. Dėmesys sutelkiamas į besiformuojantį kritinių studijų programų lauką, tyrime gilinamasi į niuansuotą literatūros mokymo, ypač aukštesnėse studijų pakopose, situaciją bei į specializuotą literatūros programų studentų ugdymą. Postkolonijinės studijos tyrime kontekstualizuojamos kaip hibridinė teorinio diskurso erdvė, atsekant jų šaknis antikolonijinėje kritikoje ir šiuolaikinėse Vakarų teorijose. Straipsnyje analizuojama sudėtinga (post)kolonijinė dinamika Balkanuose remiantis antikolonijiniu socialistinės Jugoslavijos paveldu ir jos dalyvavimu Neprisijungimo judėjime, taip pat nagrinėjamas postkolonijinės teorijos aktualumas buvusios Jugoslavijos šalių sostinių universitetų humanitarinių mokslų fakultetų literatūros studijų programose. Tyrimas grindžiamas glaudžiu ryšiu tarp literatūros ir postkolonijinės teorijos, kurios ištakos – literatūrinis kolonizacijos santykių vaizdavimas. Pagrindinis tikslas – išsiaiškinti, kokiu mastu postkolonijinės studijos yra integruotos į literatūros programas ir kokią reikšmę tai turi nacionaliniame kontekste. Apibendrinant reikia pabrėžti, kad tyrimu siekiama nušviesti postkolonijinės teorijos vaidmenį formuojant literatūros ugdymo naratyvą buvusios Jugoslavijos kontekste nagrinėjant studijų dalykų aprašus ir turinį įvairių studijų pakopų lygmeniu.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.