Dekolonizuojančios literatūros studijos: postkolonijinių naratyvų atskleidimas buvusios Jugoslavijos šalių sostinių universitetų humanitarinių mokslų fakultetų literatūros mokymo programose
Straipsniai
Sara Vukotić
University of Nova Gorica image/svg+xml
Darko Ilin
University of Nova Gorica image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0002-4200-6983
Publikuota 2024-08-12
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2024.52.12
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

postkolonijinė teorija
ugdymo programa
literatūrinis ugdymas
buvusi Jugoslavija
aukštasis mokslas

Kaip cituoti

Vukotić, S. and Ilin, D. (2024) “Dekolonizuojančios literatūros studijos: postkolonijinių naratyvų atskleidimas buvusios Jugoslavijos šalių sostinių universitetų humanitarinių mokslų fakultetų literatūros mokymo programose”, Acta Paedagogica Vilnensia, 52, pp. 191–209. doi:10.15388/ActPaed.2024.52.12.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas postkolonijinių studijų paplitimas ir integravimas į literatūros programas buvusios Jugoslavijos sostinių universitetų filologijos fakultetuose. Dėmesys sutelkiamas į besiformuojantį kritinių studijų programų lauką, tyrime gilinamasi į niuansuotą literatūros mokymo, ypač aukštesnėse studijų pakopose, situaciją bei į specializuotą literatūros programų studentų ugdymą. Postkolonijinės studijos tyrime kontekstualizuojamos kaip hibridinė teorinio diskurso erdvė, atsekant jų šaknis antikolonijinėje kritikoje ir šiuolaikinėse Vakarų teorijose. Straipsnyje analizuojama sudėtinga (post)kolonijinė dinamika Balkanuose remiantis antikolonijiniu socialistinės Jugoslavijos paveldu ir jos dalyvavimu Neprisijungimo judėjime, taip pat nagrinėjamas postkolonijinės teorijos aktualumas buvusios Jugoslavijos šalių sostinių universitetų humanitarinių mokslų fakultetų literatūros studijų programose. Tyrimas grindžiamas glaudžiu ryšiu tarp literatūros ir postkolonijinės teorijos, kurios ištakos – literatūrinis kolonizacijos santykių vaizdavimas. Pagrindinis tikslas – išsiaiškinti, kokiu mastu postkolonijinės studijos yra integruotos į literatūros programas ir kokią reikšmę tai turi nacionaliniame kontekste. Apibendrinant reikia pabrėžti, kad tyrimu siekiama nušviesti postkolonijinės teorijos vaidmenį formuojant literatūros ugdymo naratyvą buvusios Jugoslavijos kontekste nagrinėjant studijų dalykų aprašus ir turinį įvairių studijų pakopų lygmeniu.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

<< < 3 4 5 6 7 > >>