Metaforinis būsimųjų geografijos mokytojų sąvokos „geografija“ suvokimo vertinimas
Straipsniai
Baştürk Kaya
Necmettin Erbakan University image/svg+xml
Caner Aladag
Necmettin Erbakan University image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-5392-2760
Publikuota 2024-08-12
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2024.52.6
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

metafora
geografija
būsimieji mokytojai
kokybinis tyrimas
suvokimas

Kaip cituoti

Kaya, B. and Aladag, C. (2024) “Metaforinis būsimųjų geografijos mokytojų sąvokos „geografija“ suvokimo vertinimas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 52, pp. 171–190. doi:10.15388/ActPaed.2024.52.6.

Santrauka

Straipsnyje pristatomu tyrimu siekiama atskleisti, kokias metaforas sąvokai „geografija“ taiko būsimieji geografijos mokytojai. Tyrime taikyta kokybinio fenomenologinio metodo prieiga, atlikta duomenų turinio analizė. Siekiant ištirti tyrime dalyvavusių studentų geografijos sąvokos suvokimą, buvo parengta pusiau struktūruota forma, į ją įtrauktas sakinys: „Geografija yra kaip ..........., nes ........“, ir studentų buvo paprašyta užpildyti šį sakinį formoje. Tyrimo radiniai atskleidė, kad studentai pateikė 86 validžias metaforas. Metaforos buvo koduojamos pagal bendrus bruožus, sukurtos 8 konceptualios kategorijos. Iš jų labiausiai išsiskiria šios: „Geografija kaip atradimų ir mokymosi šaltinis“, „Geografija kaip įvairovės šaltinis“, „Geografija kaip tai, kas panašu į žmoniją“, „Geografija kaip taikos ir pripažinimo šaltinis“ – visos šios kategorijos išsiskyrė metaforų skaičiumi ir dažnumu.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.