Kritiškas žvilgsnis į dvikalbį fizinį ugdymą Ispanijoje
Straipsniai
Francisco José Martínez-Hita
Universidad de Zaragoza image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-5505-8777
Publikuota 2025-01-08
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2024.53.12
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

CLIL
kalbų mokymas(is)
užsienio kalba
ugdymo inovacijos
iššūkis

Kaip cituoti

Martínez-Hita, F.J. (2025) “Kritiškas žvilgsnis į dvikalbį fizinį ugdymą Ispanijoje”, Acta Paedagogica Vilnensia, 53, pp. 179–194. doi:10.15388/ActPaed.2024.53.12.

Santrauka

Straipsnio pagrindinis tikslas – apžvelgti prieštaringiausius dvikalbio ugdymo aspektus, daugiausia dėmesio skiriant fizinio ugdymo temai. Šiuo tikslu atlikta mokslinės literatūros paieška pagrindinėse duomenų bazėse (DialnetGoogle Scholar ir SCOPUS) ir į analizę įtraukti su dvikalbiu ugdymu, CLIL (integruotu dalyko ir užsienio kalbos mokymu(si) bei fiziniu ugdymu susiję straipsniai. Analizė atskleidė nemažai veiksnių, kurie gali likti nepastebėti ir kuriuos skelbti būtų politiškai nekorektiška, nes jie kritikuoja madingą švietimo tendenciją – dvikalbystę. Nagrinėjami aspektai apima šias kategorijas: mokomojo dalyko turinys, mokinių motyvacijos problemos, mokytojų patiriami sunkumai ir nuovargis bei įtraukiosios mokyklos kvestionavimas ir analizė politiniu lygmeniu. Pirmiausia šie klausimai kūno kultūros dalyko aspektu aptariami bendrai, vėliau siauriau ir giliau. Mūsų radiniai leidžia teigti, kad Ispanijos švietimo sistema atsidūrė kryžkelėje bei tai, kad turėtų būti apmąstyti visi pokyčių padariniai ir pasiūlyta naujų alternatyvų.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.