Pramonės 4.0 erai būdinga technologijų plėtra bei lankstūs ir veiksmingi duomenų mainai. Tai leidžia kurti naujas darbo vietas, kurioms reikia gebėjimo efektyviai ir veiksmingai spręsti problemas, o ypač – informatinio mąstymo gebėjimo. Šiuo klasės veiklos tyrimu siekiama pagerinti mokinių informatinį mąstymą (abstrahavimą, duomenų rinkimą, duomenų analizę ir algoritmų sprendimą) sprendžiant tikimybių uždavinius taikant probleminį ir diferencijuotą mokymąsi. Tyrimas buvo vykdomas keturiais etapais: planavimo, įgyvendinimo, stebėjimo ir refleksijos. Tyrimo dalyviai – trisdešimt keturi Surakartos miesto (Indonezija) valstybinės vidurinės mokyklos X-E7 klasės mokiniai. Tyrimo išvada tokia – probleminio ir diferencijuoto mokymosi (turinio ir proceso) taikymas reikšmingai pagerina mokinių informatinio mąstymo įgūdžius ir skatina kognityvinį vystymąsi sprendžiant įvairias užduotis. Geresnius informatinio mąstymo gebėjimus lemia tokia veikla: duomenų rinkimas, pasitelkiant žaidimus su kauliukais / monetomis, pateikiamų pavyzdžių ir uždaviniams svarbios informacijos abstrahavimas, sprendimo žingsnių (algoritmų) formulavimas bei rezultatų interpretavimas ir skaičiavimas ( duomenų analizė). Diferencijuotas mokymasis (turinys ir procesas) labai svarbus gerinant mokinių informatinį mąstymą, nes jame integruojami individualūs mokinių gebėjimai ir mokymo turinys, kuriuo atsižvelgiama į mokinių interesus ir mokymosi būdus.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.