Tyrimu siekiama prisidėti prie gilesnio aukštojo mokslo tarptautinimo ir tarpkultūrinio mokymosi supratimo išanalizavus Italijos ir Ukrainos pedagogų, politikos formuotojų bei pilietinės visuomenės sektoriaus atstovų nuostatas. Bandėme ištirti, ar tarptautinimas paskatino universitetus orientuotis į kokybinius mokymosi tikslus ir ar tarptautinimo proceso metu universitetai skiria daugiau dėmesio tarpkultūriniam mokymuisi. Pedagogams vis dažniau diskutuojant apie tarpkultūrinius klausimus, kyla nemažai iššūkių rengiant tarpkultūriškai kompetentingus absolventus. Taikyta metodologija: pusiau struktūruoti interviu su atrinktais abiejų šalių ekspertais. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tarpkultūrinė tarptautinimo dimensija tinkamai įsilieja į aukštojo mokslo tikslus, tačiau kokybiniai tarptautinimo proceso rezultatai abiejose šalyse nėra pakankamai vertinami nacionaliniu ir instituciniu lygmenimis. Tyrime pabrėžiama tarpkultūrinių dimensijų integravimo į aukštojo mokslo tarptautinimą svarba, atskleidžiami skirtingi požiūriai Italijoje ir Ukrainoje, rekomenduojama bendradarbiauti akademinei bendruomenei ir pilietinei visuomenei siekiant didinti tarpkultūrinį sąmoningumą ir kompetencijas bei pabrėžiamas galimų naujovių potencialas ateityje.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.