Tarpkultūrinis aukštojo mokslo tarptautiškumo dėmuo bei formaliojo ir neformaliojo švietimo tarpkultūrinio mokymosi samprata: Italijos ir Ukrainos ekspertų nuomonė
Straipsniai
Iryna Sikorska
Mariupol State University, Ukraine
Massimo Pendenza
University of Salerno, Іtalia
Mykhailo Goncharenko
Interregional Academy of Personnel Management, Ukraine
Nataliia Myroshnychenko
Donetsk State University of Internal Affairs, Ukraine
Serhii Rtyshchev
Kryvyi Rih National University, Ukraine
Publikuota 2024-01-29
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2023.51.4
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

aukštojo mokslo tarptautinimas
tarpkultūrinė dimensija
tarpkultūrinis mokymasis
neformalusis švietimas
pilietinės visuomenės organizavimas

Kaip cituoti

Sikorska , I. (2024) “Tarpkultūrinis aukštojo mokslo tarptautiškumo dėmuo bei formaliojo ir neformaliojo švietimo tarpkultūrinio mokymosi samprata: Italijos ir Ukrainos ekspertų nuomonė”, Acta Paedagogica Vilnensia, 51, pp. 63–83. doi:10.15388/ActPaed.2023.51.4.

Santrauka

Tyrimu siekiama prisidėti prie gilesnio aukštojo mokslo tarptautinimo ir tarpkultūrinio mokymosi supratimo išanalizavus Italijos ir Ukrainos pedagogų, politikos formuotojų bei pilietinės visuomenės sektoriaus atstovų nuostatas. Bandėme ištirti, ar tarptautinimas paskatino universitetus orientuotis į kokybinius mokymosi tikslus ir ar tarptautinimo proceso metu universitetai skiria daugiau dėmesio tarpkultūriniam mokymuisi. Pedagogams vis dažniau diskutuojant apie tarpkultūrinius klausimus, kyla nemažai iššūkių rengiant tarpkultūriškai kompetentingus absolventus. Taikyta metodologija: pusiau struktūruoti interviu su atrinktais abiejų šalių ekspertais. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tarpkultūrinė tarptautinimo dimensija tinkamai įsilieja į aukštojo mokslo tikslus, tačiau kokybiniai tarptautinimo proceso rezultatai abiejose šalyse nėra pakankamai vertinami nacionaliniu ir instituciniu lygmenimis. Tyrime pabrėžiama tarpkultūrinių dimensijų integravimo į aukštojo mokslo tarptautinimą svarba, atskleidžiami skirtingi požiūriai Italijoje ir Ukrainoje, rekomenduojama bendradarbiauti akademinei bendruomenei ir pilietinei visuomenei siekiant didinti tarpkultūrinį sąmoningumą ir kompetencijas bei pabrėžiamas galimų naujovių potencialas ateityje.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

<< < 3 4 5 6 7 > >>