Kosovas, kaip pereinamojo laikotarpio šalis, susiduria su daugybe problemų ir iššūkių, ypač priešmokyklinio ugdymo srityje. Vaiko aplankas tampa nauja vaiko produktyvumo dokumentavimo forma ir vienu iš ankstyvojo ugdymo klausimų. Mokytojai sukuria turtingą kiekvieno vaiko profilį derindami įvairias strategijas, pavyzdžiui, tradicines vaikų tyrimo priemones (stebėjimą, gyvenimo istorijas, aprašus) ir naujesnes dokumentavimo technologijas, tokias kaip antai nuotraukos, aplankai ir įrašyti pokalbiai (New & Cochran, 2007). Šio tyrimo tikslas – surinkti duomenų iš priešmokyklinio ugdymo mokytojų, bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų ir tėvų apie vaikų aplankus ir išsiaiškinti, ar vaikai turėjo aplankus savo priešmokyklinio ugdymo įstaigose. Kiek jie svarbūs pradinei mokyklai ir tėvams? Koks jų turinys? Tai klausimai, kurie nagrinėjami šiame straipsnyje.