Šiuolaikinės katalikiškojo ugdymo diskurso transformacijos: teminė Bažnyčios dokumentų analizė
Straipsniai
Juozapas Labokas
Vilniaus universitetas
Publikuota 2022-11-07
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.48.10
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

Katalikiškasis ugdymas
ugdymo samprata
katalikiška mokykla

Kaip cituoti

Labokas, J. (2022) “Šiuolaikinės katalikiškojo ugdymo diskurso transformacijos: teminė Bažnyčios dokumentų analizė”, Acta Paedagogica Vilnensia, 48, pp. 165–180. doi:10.15388/ActPaed.2022.48.10.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama Katalikų Bažnyčios mokymo apie ugdymą kaita nuo XX a. pr. iki šių dienų. Tai daroma siekiant pateikti visuminį Bažnyčios ugdymo minties žemėlapį, atspindint kaitos trajektorijas ir kviečiant tolesnei diskusijai apie galimus katalikiškos ugdymo sampratos plėtotės kelius. Analizei naudojami Katalikiškojo ugdymo kongregacijos pateikiami dokumentai (iš viso – 9), kurių chronologinės ribos nuo 1929 iki 2013 metų. Dokumentai tyrime traktuojami kaip simbolinės reprezentacijos ir socialiniai faktai, darantys tiesioginę ir (ar) netiesioginę įtaką katalikiškojo ugdymo sampratos plėtotei, tad ir reikšmingi analizės objektai. Dokumentų turinio tyrimui naudotas teminės analizės metodas atskleidė reikšmingus turinio skirtumus ir inkrementinę sampratos kaitos specifiką, įkvėptą Vatikano II susirinkimo.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.