Straipsnyje aptariami koronaviruso COVID-19 realybės sukelti iššūkiai aukštojo mokslo sistemai. Pristatoma teigiama nuotolinio anglų kalbos mokymo ir mokymosi patirtis (Ukrainos Jaroslav Mudryi nacionaliniame teisės universitete) pasirodė reikšminga pandemijos metu ir gali būti naudinga visuomenei tobulinant ugdymo procesus ir po pandemijos. Straipsnio tikslas – pasidalyti teigiama patirtimi, kaip pandemijos metu aukštajame moksle organizuoti anglų kalbos mokymąsi elektroniniu būdu, siekiant ir vėliau panaudoti el. mokymosi pasiekimus švietimo praktikoje, išryškinti ir spręsti jos problemas. Išsiaiškinti nagrinėjamo klausimo pranašumus ir trūkumus padėjo bendrieji teoriniai (analizės ir sintezės) ir empiriniai (stebėjimo ir aptarimo) metodai. Tyrimo metu padarytos šios išvados: asinchroninis nuotolinis mokymasis efektyvus labai motyvuotiems studentams; sinchroninės mokymo formos padeda lavinti visų rūšių kalbinius įgūdžius. Nuotolinio mokymo ir mokymosi pranašumai – galimybė rodyti reikiamą didaktinę medžiagą ekrane, teikti studentams geresnės kokybės garso ar vaizdo medžiagą. Su tokiu mokymu siejamos problemos – būtina stipri studentų motyvacija, ši susijusi su studentų saviorganizacija ir gebėjimu dirbti savarankiškai; kartais nepakankami techniniai akademinio personalo įgūdžiai; akademinis nesąžiningumas, dėl kurio testavimas tampa beprasmis.