Straipsnyje nagrinėjamos mokyklų vadovų kompetencijos jiems pratinantis prie naujos Latvijoje priimtos ugdymo srities terminijos. 2020–2021 mokslo metais Latvijos mokyklos patvirtino naują požiūrį į mokymąsi ir įdiegė ugdymo turinio reformą pavadinimu „Kompetencijų prieigos įdiegimas mokymo turinyje „Skola 2030“. Šis įvykis lėmė keletą pokyčių mokymo programoje, taip pat tai, kad, pristatant reformą mokyklose, turėjo būti vartojami nauji terminai. Todėl, norėdami sėkmingai įgyvendinti reformą, mokyklų vadovai turi visiškai suprasti naująją mokymo programą ir terminiją. Pristatomo tyrimo tikslas yra ištirti, kokios yra būtinos mokyklų vadovų kompetencijos mokantis dabartinės ugdymo terminijos.
Tikslui pasiekti atlikta teorinės literatūros analizė, mokslinis tyrimas ir statistinė rezultatų analizė; parengta ir atlikta mokyklų vadovų apklausa bei apibendrinti tyrimo rezultatai. Empirinėje tyrimo dalyje išsiaiškinta, kokios yra būtinos su ugdymo terminijos įsisavinimu, vartojimu ir perteikimu susijusios mokyklų vadovų kompetencijos. Tyrimo nustatyta, kad svarbiausios kompetencijos mokantis dabartinės ugdymo terminijos yra socialinė kompetencija, metodologinė kompetencija, savikompetencija ir jų subkompetencijos.