Pedagoginės praktikos metu studentų patiriami sunkumai: klausimyno struktūros psichometrinės savybės
Straipsniai
Tomas Lazdauskas
Vilniaus universitetas
Albina Saikauskienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2020-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.45.13
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

būsimieji mokytojai
hierarchinė klasterių analizė
ICLUST
pedagoginė praktika

Kaip cituoti

Lazdauskas, T. and Saikauskienė, A. (2020) “Pedagoginės praktikos metu studentų patiriami sunkumai: klausimyno struktūros psichometrinės savybės”, Acta Paedagogica Vilnensia, 45, pp. 203–215. doi:10.15388/ActPaed.45.13.

Santrauka

Šiame straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas – patikrinti pedagoginės praktikos metu studentų patiriamų sunkumų klausimyno struktūros psichometrines savybes. Tyrime dalyvavo pedagoginę praktiką atlikę pedagoginių studijų studentai (N = 110). Duomenys analizuoti pasitelkus hierarchinės teiginių klasterių analizės algoritmą ICLUST. Gauti rezultatai patvirtino, kad dvidešimties teiginių klausimyną sudaro septynios skalės: informacijos paieškos, ugdymo metodų parinkimo, klasės valdymo, žinių trūkumo, emocijų, laiko valdymo ir organizacinių sunkumų. Gautas didelis teiginių suderintumas ir homogeniškumas bei geros bendros modelio savybės. Taip pat straipsnyje pasiūlytas alternatyvus dviejų faktorių modelis, kurio viena aštuoniolikos teiginių skalė leidžia įvertinti bendruosius pedagoginės praktikos metu studentų patirtus sunkumus. Tyrimo rezultatai patvirtina, kad klausimynas yra tinkamas patikimai įvertinti pedagoginės praktikos metu studentų patiriamus sunkumus.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>