Reflektyvus ar difraktyvus mokymas(is)? Paulo Ramsdeno ir Karen Barad požiūrių sutapimai
Straipsniai
Karolina Rybačiauskaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2020-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.45.11
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

Karen Barad
diffraction
Donna Haraway
higher education
learning
teaching
reflection
Paul Ramsden

Kaip cituoti

Rybačiauskaitė, K. (2020) “Reflektyvus ar difraktyvus mokymas(is)? Paulo Ramsdeno ir Karen Barad požiūrių sutapimai”, Acta Paedagogica Vilnensia, 45, pp. 175–183. doi:10.15388/ActPaed.45.11.

Santrauka

Šiame straipsnyje teigiama, kad, vertinant įvairias pažinimo praktikas, difrakcijos optinė metafora ir kritinė praktika gali būti ne mažiau svarbi nei plačiai paplitusi refleksijos prieiga. Gretinant Paulo Ramsdeno mokymo(si) teoriją ir Karen Barad filosofijoje plėtojamą difrakcijos metodologiją, parodoma, kad reflektyviu vadinamas Ramsdeno požiūris į mokymą(si) veikiau pagrįstas difraktyvios praktikos teorinėmis prielaidomis. Tokiu būdu pasitelkus šiuolaikinės edukacijos kontekstą ir kai kurios Barad filosofinės idėjos – difrakcijos raštas, intraveik­lumas, grįžtamumas ir kitos – gali įgyti naujo praktinio turinio.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.