Socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų patirtis realizuojant vaiko dalyvavimo teisę vaikų dienos centruose
Straipsniai
Rita Raudeliūnaitė
Mykolo Romerio universitetas
https://orcid.org/0000-0003-0430-2025
Vida Gudžinskienė
Mykolo Romerio universitetas
https://orcid.org/0000-0003-0232-9099
Publikuota 2024-04-16
https://doi.org/10.15388/STEPP.2023.27.10
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

vaikas
dienos centras
vaiko dalyvavimo teisė
socialinis darbuotojas
socialinis pedagogas

Kaip cituoti

Raudeliūnaitė, R., & Gudžinskienė, V. (2024). Socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų patirtis realizuojant vaiko dalyvavimo teisę vaikų dienos centruose. Socialinė Teorija, Empirija, Politika Ir Praktika, 28, 22–35. https://doi.org/10.15388/STEPP.2023.27.10

Santrauka

Tyrimo tikslas atskleisti vaiko dalyvavimo teisės realizavimo realijas vaikų dienos centruose remiantis socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų patirtimi. Tyrimui pasirinktas kokybinis tyrimas, taikant pusiau struktūruotą interviu metodą. Tyrime dalyvavo 11 socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų, dirbančių vaikų dienos centruose skirtinguose Lietuvos regionuose. Tyrimu identifikuota vaiko dalyvavimo teisės realizavimo raiška vaikų dienos centruose. Vaiko dalyvavimo teisės raiška vaikų dienos centruose sietina su pozityvia darbuotojų pozicija vaiko dalyvavimo teisės realizavimui praktikoje, jų bendradarbiavimu su vaiku, jų tarpusavio bendradarbiavimu, jų bendradarbiavimu su vaiko tėvais/globėjais bei kitomis institucijomis įgyvendinant vaiko dalyvavimo teisę. Pozityvi darbuotojų pozicija vaiko dalyvavimo teisės realizavimui praktikoje reiškiasi šios teisės svarbos suvokimu ir nusiteikimu ją realizuoti, vaiko kaip aktyvaus sprendimų priėmimo dalyvio pripažinimu, atvirumu vaiko nuomonei, jo nuomonės neužgožimu. Darbuotojų bendradarbiavimas su vaiku reiškiasi abipusiu pasitikėjimu grįsto ryšio sukūrimu, vaiko informavimu, kad jo nuomonė svarbi, jis ją gali išsakyti ir bus išklausytas, informacijos suteikimu vaikui suprantamu būdu, įgalinant jį dalyvauti priimant sprendimus, vaiko išklausymu ir jo palaikymu, atsižvelgimu į vaiko nuomonę atliepiant jo geriausius interesus, situacijų analizavimu ir įvairių sprendinių aptarimu su vaiku jam suprantamu būdu, pagalba jam priimat su juo susijusius sprendimus, vaiko įtraukimu ir atsižvelgimu į jo poreikius, interesus planuojant ir organizuojant socioedukacines veiklas, vaiko skatinimu prisiimti įsipareigojimus ir atsakomybes. Vaikų dienos centrų darbuotojų bendradarbiavimas reiškiasi jų palankiu ir vieningu požiūriu į šią teisę, jų įsitraukimu į šios teisės realizavimą ir dalijimusi patirtimi realizuojant šią teisę. Bendradarbiavimas su vaiko tėvais/globėjais reiškiasi padedant jiems suprasti šios teisės svarbą ir raišką, jų konsultavimu ir pagalba sudarant sąlygas šiai teisei reikštis namuose. Bendradarbiavimas su kitomis institucijomis reiškiasi dalijimusi informacija ir įžvalgomis apie šios teisės realizavimo teigiamus aspektus ir aptariant kylančius sunkumus ir jų įveikos galimybes.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.