Straipsnyje nagrinėjamos atviro kodo virtualių mokymosi aplinkų (VMA) adaptavimo Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloms galimybės. Pradžioje pateikiama VMA samprata ir aprašomos bendriausios VMA galimybės bei funkcijos. Po to analizuojamas konceptualus VMA atitikimas Lietuvos bendrojo lavinimo specifikai. Pirma nagrinėjamos Bendrosios programos ir Išsilavinimo standartai. Po to aptariami dar trys kritiniai Lietuvos švietimo sistemos aspektai: skirtingas moksleivių amžiaus, privalomas mokyklos lankymas ir informacinių technologijų įdiegimo lygis. Atsižvelgiant į Lietuvos bendrojo lavinimo ypatumus, išskiriamos ir aptariamos svarbiausios VMA savybės. Pabaigoje nagrinėjama, kuri atviro kodo VMA labiausiai tinka Lietuvos mokykloms, bei apibendrinami tyrimo rezultatai.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.