Įvarių faktorių įtaka mokinių edukaciniams pasiekimams jau seniai nagrinėjama mokslininkų. Šiame straipsnyje, naudojant tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo PIRLS 2001 duomenis, analizuojamas mokinių skaitymo gebėjimų struktūrinis modelis. Hansen et al. [1] pasiūlyti matavimo modeliai, susiejantys gebėjimų latentinius faktorius ir jų indikatorius, buvo pritaikyti lietuviškiems duomenims. Sudarytas pilnas struktūrinis modelis, aprašantis skaitymo gebėjimų ryšį su latentiniais faktoriais. Struktūrinė analizė atlikta AMOS 5.0 programa. Parodyta, kad skaitymo gebėjimų ir latentinių faktorių koreliacijos skiriasi tiek tarp švedų ir lietuvių duomenų, tiek tarp Lietuvos kaimo ir miesto duomenų.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.