Straipsnyje pateikiama nūdienos (2006/2007 m.m.) matematikos mokymo(si) pagrindinėje mokykloje proceso analizė, atlikta remiantis 1177 V–X klasiū pagrindinių ir vidurinių mokyklų bei gimnazijų mokinių apklausos duomenimis. Aptariami tyrimo, kuriuo buvo siekiama nustatyti šiuo metu matematikos mokytojų taikomos mokymo metodikos ypatumus, rezultatai. Tyrimo duomenys lyginami su anksčiau atlikto (2003/2004m.m.) analogiško tyrimo duomenimis. Nustatyta, kad mokytojai dažniau taiko tradicinius, dalyko specifiką atitinkančius, mokymo metodus ir rečiau naudoja veiklinamuosius mokymo metodus, tačiau paskutiniu metu žymiai dažniau negu anksčiau organizuoja projektinę veiklą ir mokinių
darbą su kompiuteriu pamokose ir namuose. Kurdami mokymuisi palankią atmosferą ir konstruktyvius santykius su ugdytiniais, mokytojai nepakankamą dėmesį skiria mokinių interesams ir savijautai, jų orumo ugdymui bei veiklumo skatinimui.