Matematikos mokymo tikslai: matematinis kompetentingumas ar matematinis raštingumas?
Straipsniai
Rimas Norvaiša
Vilniaus universitetas
https://orcid.org/0000-0001-7565-156X
Publikuota 2021-03-15
https://doi.org/10.15388/LMR.2020.22472
PDF

Reikšminiai žodžiai

matematinis raštingumas
matematinis samprotavimas
matematinis kompetentingumas
matematikos mokymo filosofija

Kaip cituoti

Norvaiša, R. (2021) “Matematikos mokymo tikslai: matematinis kompetentingumas ar matematinis raštingumas?”, Lietuvos matematikos rinkinys, 61(B), pp. 8–14. doi:10.15388/LMR.2020.22472.

Santrauka

Straipsnyje aptariamos skirtingos mokyklinės matematikos turinio alternatyvos. Lietuvos visuomenėje paplitęs požiūris, kad mokyklinę matematiką gali būti orientuota arba į akademinę matematiką, arba į matematikos taikymą. Realiai  pastarasis turinio variantas reiškia matematikos mokymo lygio žeminimą tikintis, kad jis bus prieinamas visiems mokiniams. Tuo tarpu į akademinę matematiką orientuotas turinys prieinamas tik gabiausiems mokiniams. Straipsnyje apibūdinamas tarpinis turinio variantas, mūsų vadinamas matematiniu samprotavimu grindžiama mokyklinė matematika. Tokia matematika supažindina vidutinių gabumų mokinius ir su matematiniu samprotavimu, ir su matematikos taikymu realiame pasaulyje.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.