Šiame darbe pritaikyti didelės apimties faktoriniai modeliai Lietuvos vartotojų ir gamintojų mėnesinei infliacijai prognozuoti. Ištirtas sudarytų faktorinių modelių pranašumas, lyginti su atsitiktinio klajojimo ir pirmos eilės autoregresijos modeliais. Tyrime naudojamos 147 mėnesinio dažnumo laiko eilutės nuo 1996 m. iki 2007 m. Gauta, kad gamintojų infliaciją Lietuvoje tiksliausiai prognozuoja faktoriniai modeliai. Vartotojų infliaciją – atsitiktinio klajojimo modelis, tačiau faktorinis modelis yra pranašesnis, palyginti su pirmos eilės autoregresijos modeliu, atliekant trumpalaikę prognozę. Ištyrus faktorinius modelius, sudarytus pagal duomenų grupes, gauta, kad vartotojų infliaciją Lietuvoje geriausiai atspindi kainų duomenys, o modelio maksimaliam prognozės tikslumui gauti pakanka panaudoti vieną faktorių.