Respublikos pedagoginis institutas (RPI), įkurtasis 1935 m. Klaipėdoje, tuomet įkūnijo švietimo pažangą Lietuvoje. Nepriklausomos Lietuvos laikmetyje ši viena jauniausiųjų aukštųjų mokyklų ne tik įsipareigojo praktinei veiklai, t. y. rengė aukštos kvalifikacijos pradžios mokyklų mokytojus, bet ir ėmėsi mokslinės veiklos plėtotės misijos. Tokių sudėtingų uždavinių vykdymui į pirmųjų pedagoginio instituto kūrėjų gretas švietimo ministerija pakvietė patyrusį pedagogą Mečislovą (Mečį) Mačernį, spėjusį pasižymėti tiek tiesiogiai mokytojų ruošimo baruose, tiek publikuojant jų tobulėjimui skirtus tekstus. Šiuo straipsniu tikimasi prisidėti prie M. Mačernio, kaip didaktikos mokslo pirmeivio Lietuvoje nušvietimo ir jo novatoriškumo įtvirtinimo mūsų pedagogikos istorijoje.