Žmogiškųjų išteklių (ŽI) valdymo proceso raidoje ryškėjantys pokyčiai leidžia teigti, kad ŽI valdymas labai jautriai reaguoja į aplinkos veiksnius. Šiuolaikinės organizacijos nuolatos susiduria su pokyčiais, kurių mastai pastaruoju metu sparčiai auga, todėl žmogiškųjų išteklių valdymo procesai vis dažniau tampa mokslininkų tyrimų objektu. Iš čia kyla mokslinė ir praktinė problema, kurią būtų galima įvardyti kaip organizacijų susidūrimą su ŽI valdymo pokyčiais, o tai suponuoja būtinybę iš naujo įvertinti ŽI valdymo procesus atsižvelgiant į įtakos turinčius veiksnius, siekiant suderinti įmonės savininko ir darbuotojų tikslus bei užtikrinant efektyvų pridėtinės vertės kūrimą. Straipsnio tikslas – įvertinti išorinių ir vidinių veiksnių įtaką organizacijos ŽI valdymo procesams ir rezultatams, pateikti rekomendacijas, kaip organizacijoms vertinti vidinių ir išorinių veiksnių įtaką siekiant užtikrinti efektyvų ŽI ir visos organizacijos strateginį valdymą. Šiam tikslui pasiekti buvo apsibrėžti uždaviniai: nustatyti veiksnius, turinčius įtakos žmogiškųjų išteklių valdymo procesų kaitai, ir sudaryti žmogiškųjų išteklių valdymo procesų pokyčių teorinį modelį; nustatyti veiksnių įtaką žmogiškųjų išteklių procesams bei rezultatams; identifikuoti veiksnius, turinčius didžiausią įtaką organizacijai ir kaip jie veikia žmogiškųjų išteklių valdymo procesus ir jų kaitą. Tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė, kiekybiniam tyrimui atlikti naudojama anketinė apklausa, empirinių duomenų apdorojimui ir statistinei analizei atlikti taikytos „MS Office Excel“ ir SPPS programos, kokybiniam tyrimui atlikti – pusiau struktūruotas interviu, duomenys analizuojami atliekant turinio analizę.