Santrauka
Darbo tikslas yra išnagrinėti Rusijos Federacijos doktrinas informacijos saugumo srityje. Tokia analizė leido padėti pagrindus informavimo ir saugumo strategijai valstybės tarptautinėje arenoje ir Rusijos informacijos saugumo modelio specifikai. Rusijos informacijos saugumo modelis yra skirtas palankiai vidaus informacinei aplinkai sudaryti, pasitelkiant žiniasklaidą, padėsiančią manipuliuoti visuomenės nuomone. Tačiau ekspertai teigia, kad toks modelis yra mažiau veiksmingas prieš kibernetines atakas. Taip pat buvo nustatyta, kad, siekdama užkirsti kelią informacijos grėsmei, Rusijos politinė administracija ir toliau aktyviai plėtoja bendradarbiavimą su tokiais veikėjais kaip ŠBO ir BRICS, kurie de jure išlaiko neutralią poziciją dėl Rusijos ir Ukrainos santykių, tačiau de facto toliau plėtoja ekonominį bendradarbiavimą su Rusijos Federacija. Straipsnyje peržiūrimos šiuolaikinės Rusijos informacinių ir propagandinių operacijų priemonės, kurios buvo naudojamos Čečėnijoje ir Gruzijoje, ir analizuojama propagandos operacijos prieš Ukrainą specifika. Siekdama realizuoti informacines operacijas Ukrainoje, Rusija atkreipė dėmesį į tai, kad žiniasklaida, kaip pagrindinė priemonė siekti savo užsienio politikos tikslų, gali papildyti politinius, ekonominius, diplomatinius įtakos instrumentus. Kad būtų sustiprinta informacijos įtaka Rusijos Federacijos gyventojams ir Rytų regionų Ukrainos piliečiams, naudojama akivaizdžiai neteisinga arba smarkiai iškreipta informacija. Taip sukuriamos prielaidos skatinti separatizmą ir kartu destabilizuoti politinę ir ekonominę padėtį Ukrainoje.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Vladislav Fomin,
Vilniaus miesto urbanistinio paveldo išsaugojimo praktikos skaitmeninimas
,
Information & Media: T 93 (2022): Information & Media
-
Alessandro Rovetta,
Lucia Castaldo,
Empatija, geranoriškumas ir santūrumas nėra tik formalūs dalykai moksle
,
Information & Media: T 96 (2023): Information & Media
-
Satinder Kumar,
Bipinpreet Kaur,
Shavina Goyal,
Sveikatingumo tematikos nuomonės formuotojų vaidmuo socialinėse medijose ketinant pirkti funkcinius gėrimus: poveikio moderavimas atsižvelgiant į sveikatos sąmoningumą
,
Information & Media: T 99 (2024): Information & Media [Kaupiamasis]
-
Emira Bajçinca,
Skaitmeninimo pasekmės ir iššūkiai Kosovo žurnalams socialinių medijų eroje
,
Information & Media: T 99 (2024): Information & Media [Kaupiamasis]
-
Informacijos mokslai,
Pratarmė
,
Information & Media: T 50 (2009): Informacijos mokslai
-
Informacijos mokslai T.81,
Pabaigos puslapiai
,
Information & Media: T 81 (2018): Informacijos mokslai
-
Informacijos mokslai T. 81,
Pradžios puslapiai
,
Information & Media: T 81 (2018): Informacijos mokslai
-
Audrius Dabrovolskas,
Kino rinkodara ir prekės ženklo tęstinumas: „Redirected/Už Lietuvą!“ atvejo analizė
,
Information & Media: T 99 (2024): Information & Media [Kaupiamasis]
-
Hyorim Chung,
Kyungjin Cha,
Heejin Lee,
Kas skatina ir trukdo naudoti naujas e. muitinės sistemas besivystančiose į pietus nuo Sacharos esančiose Afrikos šalyse? Empirinio tyrimo Kamerūne atvejis
,
Information & Media: T 96 (2023): Information & Media
-
Lina Jakučionienė,
Komunikacijos specialistų vaidmens paradoksas: atotrūkis tarp teorinio ir praktinio požiūrių ir jį lemiantys veiksniai
,
Information & Media: T 96 (2023): Information & Media