Santrauka
Straipsnyje analizuojamas santykis tarp atletų ir politikos, o ypatingas dėmesys skiriamas atletams, aktyviai dalyvaujantiems Graikijos politiniame gyvenime. Nors straipsnis prasideda nuo bendrų teorinių pagrindų, dėmesys sutelkiamas į atletus (gerai žinomus ir dėl jų olimpinių laimėjimų), kurie yra žiniasklaidos reklamuojami ir dalyvauja Graikijos politiniame gyvenime. Tyrimas prasideda nuo hipotezės, kad sportas, kaip kultūros veiksnys ir vektorius, dalyvauja konstruojant kolektyvinį ir socialinį reprezentavimą, taip prisidėdamas prie visuomenės nuomonės formavimo. Šiame kontekste straipsnio autoriai nagrinėja žiniasklaidos vaidmenį reklamuojant sportą ir pasaulinius sporto renginius, kartu ir žiniasklaidos indėlį formuojant sporto stabus (sporto žvaigždės sistema, „pusdieviai“, anot Morin (1972) ir kai kuriuos stereotipinius požiūrius bei elgseną.