Įmonių socialinės atsakomybės informacijos atskleidimas gali įmonėms suteikti ne tik patrauklumą, bet ir konkurencinį pranašumą. Neretai įsitraukimas į socialiai atsakingas veiklas gali lemti padidėjusias įmonės išlaidas. Straipsnyje nagrinėjamas įmonių socialinės atsakomybės atskleidimo ryšys su įmonės pelningumu, kuris gali būti teigiamas, neigiamas ir neutralus. Straipsnyje pateikiama įmonių socialinės atsakomybės atskleidimo ir pelningumo ryšio vertinimo metodika. Atlikto tyrimo metu buvo vertinamas 2017–2022 m. Nasdaq Baltic vertybinių popierių biržoje prekiaujančių Lietuvos įmonių socialinės atsakomybės informacijos atskleidimo ryšys su įmonės pelningumo ir vienos akcijos pelno rodikliais. Tyrimo metu nustatyta, kad įmonių socialinės atsakomybės atskleidimas neturi statistiškai reikšmingo ryšio su įmonės turto pelningumu (ROA), nuosavo kapitalo pelningumu (ROE) bei pelno prieš mokesčius ir palūkanas pelningumu (EBIT P). Tačiau nustatytas teigiamas labai silpnas statistiškai reikšmingas ryšys tarp įmonių socialinės atsakomybės atskleidimo ir vienos akcijos pelno (EPS). Tai gali rodyti, kad Lietuvos biržinėse įmonėse socialinės atsakomybės atskleidimas didina pelną vienai akcijai.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.